خدمات نورد ورق اصفهان

خدمات نورد ورق اصفهان
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

خدمات نورد ورق اصفهان

فهرست

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

خدمات نورد ورق اصفهان

خدمات نورد ورق شامل نوردکاری ورق آهنی، ایجاد فرم روی ورق و انواع خدمات نورد و خدمات رول ورق می شود که توسط دستگاه های ساخته شده ی شرکت انجام می شود. مجموعه خدمات نورد ورق اصفهان مجهز به دستگاه چهار غلطک و انواع دستگاه های نورد ترک و سوییسی می باشد و قادر است انواع ورق را درضخامت های مختلف تا حداکثر ۱۰میلیمتر و به طول ۳.۵ متر رول کند.

ضمنا به تازگی با ساخت یک دستگاه رول ورق جدید، این مجموعه قادر خواهد بود خدمات رول ورق تا ۳۰ میلیمتر و با عرض ۴ متر را نیز به شما عزیزان ارائه دهد. همچنین شایان ذکر است که چنین دستگاهی نمونه مشابه در کشور ندارد.

بیشتر بدانید خدمات نورد ورق اصفهان : خدمات خمکاری لوله

خدمات نورد ورق اصفهان

منظور از نورد ورق چیست؟

  نورد ورق – نورد (Rolling) یکی از روش‌های شکل‌دهی موادِ دارای قابلیت موم‌سانی می باشد.

 خدمات نورد ورق اصفهان

  • نورد ورق از ضخامت ۱۰ میلی متر تا ۱۵۰ میلی متر و عرض ۳ متر با دستگاه نورد ورق ۴ غلطک و پیشرفته با انواع دستگاه های نورد ترک و سوییسی
  • ساخت عدسی های تا ضخامت ۵۰ میل و قطر ۷ متر
  • خدمات رول به شیت
  • برش ورق به صورت سرد تا ضخامت ۲۵ میلی متر و طول ۶ متر
  • نورد تیرآهن و سایر مقاطع تا تیرآهن ۳۰ با دستگاه ترکیه ای CNC

خدمات خم ورق تا ضخامت ۱۵ میلی متر و طول ۷ متر با پرس برک CNC از جمله فعالیت های این واحد ساخت مخازن تحت فشار، مبل های حرارتی،ساخت انواع حفاظ و صداگیر اتوبان ها و ماشین سازی های خاص و سایر موارد فلز کاری می باشد، انجام خدمات رول و نورد ورق با شرایط زیر:

  • عرضورق از ۱ متر تا ۳ متر ۳- تحویل در اسرع زمان
  • ضخامت از ۱۰ میلی متر تا ۲۰۰ میلی متر

انواع روش های  برش کاری ورق در اصفهان

در واقع برشکاری بر اساس شرایط دمایی برش و تجهیزات مورد استفاده به دو دسته کلی تقسیم می گردد :

  • برشکاری گرم ورق اصفهان
  • برشکاری سرد ورق اصفهان

برش کاری فلز در حالت تعادل با دمای محیط را برشکاری سرد می گویند . در برش کاری سرد تجهیزاتی از جمله قیچی ، اره و گیوتین کاربرد دارند . این تجهیزات باعث بالا رفتن دمای فلز در هنگام برشکاری نمی شود . اما در برش کاری گرم تجهیزات به کار رفته باعث افزایش دمای فلز در هنگام برش می گردد . در حقیقت عمل برشکاری بر اساس همین افزایش دما صورت می گیرد.

  بیشتر بدانید خدمات نورد ورق اصفهان : دستگاه خمکاری پروفیل 

خدمات نورد ورق اصفهان

مزایای روش برشکاری سرد

  • عدم تولید گازهای سمی و آلاینده ورق در روش برش سرد :

با توجه به اینکه در برش کاری ورق به روش سرد نیازی به مشعل و وجود شعله نیست . در نتیجه میزان تولید گازهای آلاینده و سمی صفر خواهد بود .

  • انعطاف برشکاری در روش برش سرد :

در برش سرد تجهیزاتی نظیر گیوتین ، اره و قیچی رایج تر هستند . انعطاف برشکاری به لحاظ شکل و طول در برش سرد سبب می گردد تا ورق آهن را به اشکال مختلف برش دهیم . از اشکال هندسی ساده گرفته تا اشکال پیچیده ، حروف الفبا و تصاویر مختلف در برشکاری سرد به راحتی امکان‌پذیر است.

پرتی ورق در روش برش سرد

پرتی یا همان ضایعات ورق در برش کاری ورق به روش سرد مقدار ناچیزی است . ضایعات ورق همان قسمت های غیر قابل استفاده در حین فرایند برش ورق می باشد . این پرتی می تواند به صورت تکه ای باشد . گاهی هم به صورت کناره ورق است . در روش برش سرد می توان ضایعات را به صورت چشم گیری کاهش داد . در روشهایی مانند واتر جت و یا برش با قالب می توان با طراحی درست برش، به ماکزیمم سطح مفید در برشکاری دست پیدا کرده و در مصرف ورق آهن صرفه جویی زیادی به عمل آورد . با توجه به قیمت ورق آهن در ضخامت های مختلف این مزیتی بسیار مطلوب به حساب می آید .

سرعت برش کاری در روش سرد

سرعت برشکاری در روش سرد بسیار زیاد است . به طوری که می توان به صورت انبوه اشکال یک شکل و هم اندازه را تولید نمود .

معایب برشکاری ورق به روش سرد

  • محدودیت مکانی ابزار برشکاری در روش برش سرد ورق :

در برش کاری سرد معمولا تجهیزات ثابت و به زمین تکیه داده شده اند و عملیات برشکاری را انجام می دهند . این موضوع در برشکاری محدودیت ایجاد می کند . مثلا گیوتین دارای وزن زیاد و دارای جک های بسیار قوی هیدرولیکی می باشد . از این رو نمی توان این تجهیز را به راحتی جابه جا نمود .

  • بالا رفتن هزینه متریال مصرفی :

قیچی ها ، صفحه های سنگ فرز ، تیغه الماس ها ، گیوتین و اره ها موارد مصرفی در برش سرد ورق الات هستند . این تجهیزات پس از مدتی اعمال برش بر روی ورق و دیگر محصولات فولادی فرسوده خواهند شد . همچنین به مرور زمان غیر قابل استفاده می شوند . از این رو مصرف متریال در برش های انبوه می تواند بالارفته و در کل هزینه کار را افزایش دهد .

مزایای روش برشکاری ورق به روش گرم

  • سرعت برشکاری ورق در حجم زیاد به روش گرم :

مهم ترین مزیت برش کاری ورق به روش گرم سرعت انجام عملیات برش ورق می باشد . در روش های برشکاری گرم می توان با سرعت بالایی ورق آهن صخامت بالا را برش داد .

  • کاهش میزان ضایعات در برش ورق به روش گرم :

در برشکاری گرم ضایعات تولید شده بیشتر به صورت غیر قلزی می باشد . اگر ضخامت ورق فولادی زیاد باشد در هر صورت ضایعات وجود خواهد داشت . اما نکته ای که در این روش مهم می باشد قرار گرفتن ابزار برش دقیقا بر روی محل برش است . این موضوع باعث شده تا ضایعات مقداری از ورق آهن  یا هر محصول دیگر در هنگام برش به صورت پرت جدا شود جلوگیری می گردد . ویژگی دیگر در این روش این است که می توان از ضایعات تولیدی قطعات جدید قابل استفاده تولید کرد . نمونه ی این در هنگام برش کاری پخ لوله های با ضخامت بالا می باشد که تکه جدا شده از آن را در ساخت براکت های جوشی برای مونتاژ کردن لوله استفاده می کنند.

  بیشتر بدانید خدمات نورد ورق اصفهان : ساخت خم کن میلگرد دستی 

خدمات نورد ورق اصفهان

معایب روش برشکاری گرم ورق

  • ایمنی پایین در برش ورق به روش گرم :

طبق گزارش های داده شده در برشکاری گرم حوادث زیادی ممکن است اتفاق بیفتد . حوادثی از قبیل سوختن و جراحت های ناشی از برخورد با جسم گرم ، انفجار ، پاشش مذاب بر روی اپراتور بیشترین رخدادهایی است که گزارش شده اند . به همین دلیل این روش بسیار خطرناک می باشد . اما دلیل قانع کننده ای برای کنار گذاشتن این روش نمی باشد .  استانداردهای ایمنی برای این منظور راه کارهای مناسبی ارائه داده اند. در هنگام برشکاری گرم در کارگاه ها می بایست نظارت واحد ایمنی به طور کامل انجام گردد . رعایت پروتکل های ایمنی و پر کردن چک لیست های تهیه شده برای کار گرم می تواند خطرات ناشی از این روش برشکاری را به حداقل برساند .

  • تغییر ساختاری در محل برش به روش گرم :

در برش ورق ها در صورتی که دما بیش از نصب دمای ذوب گردد شاهد تغییراتی در خواص مکانیکی ، شیمیایی و فیزیکی محل برش ورق خواهیم بود . این موضوع در فولاد ها بیشتر خود را نشان می دهد . تردی ، کاهش استحکام تسلیم و ایجاد تنش در قسمتی که برشکاری می شود . می تواند از معایب برشکاری ورق به روش گرم محسوب گردد .

  • تولید گاز و مواد سمی در روش گرم :

هنگان برش دادن ورق به روش گرم چون که وسیله ای تولید حرارت می کند ، گازهای سمی هنگان برش نیز تولید می شوند . در برشکاری ورق به روش اکسیداسیون و سوزاندن گاز ، تولید گازهای سمی شدت بیشتری دارد .برای مثال برشکاری استیلن که با اکسید کردن بخشی از فلز و زدودن آن از طریق فشار هوا صورت می گیرد . بخش زیادی از گاز حاصل از این عمل تبدیل به گازهای آلاینده شده و باعث آلودگی می گردد.

  • مکانیزه کردن عملیات برش ورق در روش گرم :

در برشکاری گرم می توان تجهیزات را توسط رایانه برنامه ریزی کرد تا این عملیات را انجام دهند .  نمونه آن دستگاه CNC که می تواند هر شکل و اندازه ای را با پیچیدگی های مختلف و در حجم های انبوه تولید نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *