دستگاه خم کن لوله گلخانه

دستگاه خم کن لوله گلخانه
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

دستگاه خم کن لوله گلخانه

فهرست

اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp

دستگاه خم کن لوله گلخانه

یکی از ویژگی های منحصر به فرد دستگاه خم کن لوله گلخانه، این است که لوله های سایز ۴-۵ و ۶ را به صورت منحنی بیضی خم می کند و برای ساخت گلخانه نیازی به سر ستون ندارید. لوله گلخانه عمدتاً برای ساخت سازه های گلخانه ای با دیوارها و سقف ساخته شده از مواد شفاف مانند شیشه یا پلاستیک استفاده می شود. گیاهانی که نیاز به شرایط آب و هوایی منظم دارند در گلخانه رشد می کنند. این سازه ها از اندازه های کوچک تا ساختمان هایی با ابعاد صنعتی را شامل می شود.

اگر دیده باشید اکثر سازه های گلخانه ای دارای لوله های مستقیم در دو طرف سازه به عنوان دیوار هستند و منحنی نیم دایره ای به عنوان سقف روی این دو لوله قرار داده شده است که برای ساخت چنین سازه هایی به کارگران بیشتری نیاز است. و زمان بیشتری نسبت به دستگاه تولید ما می گیرد. اما دستگاهی که موفق به ساخت آن شده ایم می تواند کل دیوار و سقف سالن را با انشعاب لوله مثلا سایز ۴ و در کمترین زمان ایجاد کند. کوچک بودن دستگاه در عین بازدهی بالا از دیگر مزیت های دستگاه است. از دیگر ویژگی های این دستگاه سرعت خمش این دستگاه ۲۴۰ تیوب در ساعت تنها با یک کارگر می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه قیمت پایین آن نسبت به کاری است که انجام می دهد (حذف کارگر، هزینه ساخت گلخانه و اتلاف وقت)

بیشتر بدانید خمکاری لوله مسی : قیمت دستگاه خم لوله در اصفهان 

دستگاه خم کن لوله گلخانه

انواع دستگاه لوله خم کن

  1. دستگاه لوله خم کن هیدرولیک
  2. دستگاه لوله خم کن دستی
  3. دستگاهلوله خم کن برقی

مزایای دستگاه لوله خم کن گلخانه :

قابلیت خم کاری لوله با کمترین شعاع خم و خم کاری بدون چروک شدگی و دفرم شدن لوله می باشد ازاین دستگاههای خم کن لوله جهت خم کاری فرفورژه نیز استفاده می شود که خم هایی بسیار ظریف وبا کیفیت ایجاد می کند.

خم کن لوله و پروفیل

این مدل لوله خم کن ها دارای ۲ محور می باشند:

  1. محور فیدر
  2. محور خم کاری لوله

این مدل دستگاه ها توانایی خم کاری لوله با ضخامت های بسیار پائین و با کیفیت بسیار بالا را دارد با توجه به اینکه این دستگاه های خم کن لوله دارای مندریل می باشند این توانایی را دارند که لوله ها ی با ضخامت بسیار پایین را بدون چروک شدگی و دفرم شدن خم کنند. در سایز مختلفی این لوله خم کن ها موجود می باشند و بزرگترین سایز آنها ۱۱۴ میلی متر می باشد.

کدام سایز لوله گالوانیزه گلخانه ای سودمندتر است؟

معمولاً از همه سایزهای لوله گلخانه ای گالوانیزه استفاده می شود، اما طبیعتاً ممکن است برخی از اندازه ها نسبت به سایزهای دیگر موجود در بازار مفیدتر باشند. اندازه هایی که کاربردهای بسیار بیشتری در صنعت گلخانه دارند عبارتند از ¾ اینچ، ۱/۲ اینچ و ۱ اینچ، آنها کاربردهای زیادی دارند. زیرا معمولا وزن سبک تری دارد و حمل و نقل و تغییر شکل آن ها بسیار راحت تر است. از طرفی سرعت نصب را افزایش داده و زمان کمتری برای ساخت گلخانه نیاز دارد. به این ترتیب اکثر افراد و شرکت های سازنده گلخانه از لوله هایی با اندازه های معرفی شده استفاده می کنند. البته سازهای دیگری نیز در سراسر کشور استفاده می شود.

بیشتر بدانید خمکاری لوله مسی  : دستگاه خمکاری پروفیل 

دستگاه خم کن لوله گلخانه

ساختار لوله گلخانه پی وی سی

ساختار گلخانه ساخته شده از پلاستیک پی وی سی ارزان قیمت، سبک (قابل حمل) و مونتاژ بسیار آسان است. یک قاب ساخته شده از یک لوله پلاستیکی به سختی فلز یا چوب نیست، اما صنعت به دنبال طرح هایی است که دارای تکیه گاه های فلزی همراه با یک قاب PVC است. همچنین دارای مزیت کاهش حرارت کمتر نسبت به فریم فلزی است. لوله های با قاب PVC تقریبا همیشه از فیلم پلی اتیلن برای دیوارها استفاده می کنند.

یکی از معایب لوله های پی وی سی خراب شدن تدریجی در اثر نور خورشید است. اما گلخانه ای با لوله گلخانه ای پی وی سی که دارای لوله هایی است که در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می شود باید حداقل ۲۰ سال قابل استفاده باشد. یکی دیگر از اشکالات این است که لوله های قاب باید قطر زیادی داشته باشند تا کمبود نسبی PVC را جبران کنند و بنابراین قاب سایه های بیشتری نسبت به یک قاب فلزی ایجاد می کند.

لوله های گلخانه ای چوبی

یکی از موادی که به عنوان لوله برای ساخت گلخانه استفاده می شود، یعنی چوب، یک ماده طبیعی است که ساختار کلاسیک گلخانه را ایجاد می کند. اما قاب چوب برای گلخانه تا حدودی غیرممکن است، مگر اینکه ساختاری که می‌سازید بیشتر شبیه اتاق آفتاب باشد. چوب عایق خوبی دارد و ساخت و مونتاژ آن در قاب بسیار آسان است. اما گلخانه ها فضاهای مرطوب و مرطوبی هستند و بیشتر چوب ها در نهایت با وجود تداوم رطوبت در گلخانه پوسیده می شوند.

اگر از چوب به عنوان لوله گلخانه خود استفاده می کنید، گونه ای را انتخاب کنید که در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاوم است، مانند سرو یا چوب سرخ. یا از چوب های شیمیایی استفاده شده برای استفاده در فضای باز استفاده کنید. استفاده از سیلر هر چند سال یکبار عمر آن را افزایش می دهد.

نکات ایمنی که هنگام کار با دستگاه خم کن لوله :

  • اطمینان از اینکه هیچ جسمی بین تیغه های دستگاه وجود ندارد
  • اپراتوری که با دستگاه کار می کند باید از تجهیزات حفاظتی مانند کفش کار و لباس کار مناسب استفاده کند.
  • از قرار دادن قطعات فلزی با ضخامت زیاد بین فک های جداگانه خودداری کنید. هنگام تعویض قالب حتما دستگاه را خاموش کنید.
  • هنگام جمع آوری زباله هایی که سطوح شکسته دارند باید از دستکش استفاده شود.
  • بازدید در حین کار در دوره های منظم در قطعات انجام می شود تا از عملکرد صحیح کار آنها اطمینان حاصل شود.
  • به منظور افزایش دقت و دیدن جزئیات، نور کافی برای دستگاه فراهم کنید و در مواقع لزوم از چراغ های کمکی استفاده کنید.
  • این دستگاه فقط برای خم کردن قطعات می باشد. و عمل پرس روی قطعه نباید انجام شود.
  • از قرار دادن دست ها در منطقه خطر دستگاه خودداری کنید.
  • در حین تعمیر دستگاه، سیستم برق باید از تابلوی اصلی جدا شده و علامت هشدار بر روی دستگاه نصب شود.
  • هنگام بلند کردن دستگاه به دو اپراتور نیاز است.

بیشتر بدانید خمکاری لوله مسی : دستگاه خم لوله در اصفهان

دستگاه خم کن لوله گلخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *